mandag den 9. februar 2009

Det var sådan jeg begyndte at sværge.



Om 10 dage, den 19. februar, spiller min kærestes band Entakt på Stengade30, og jeg glæder mig. Jeg har kendt til bandet siden 2003/2004, og det er en lige stor fornøjelse at være til koncert hver gang. Hver enkelt koncert har sat sit præg.

Min første koncert var på mit gamle gymnasium, i maj 2004, og her købte jeg min første Entakt-demo, som blev hørt sådan cirka døgnet rundt. Første gang jeg hørte dem på Nemoland i 2005, var jeg lige kommet hjem til Danmark efter et halvt år i Norge, og da de spillede deres gamle sang 'Ingen Bli'r Mere Våd I Regnen End Mig', begyndte det at regne. Næste gang jeg hørte dem på Nemoland, var et år senere, og jeg var lige flyttet ind på et værelse som jeg skulle leje af pianisten Nicolai. Her spillede de for første gang 'Kvinden & De Dansende Blade' live.
Og sådan fortsætter minderne. Hørte dem engang på Toftegårds Plads, hvor min veninde havde hat på, og en mand dansede med en stol. Første gang jeg trykkede Jonas' hånd (ham, som nu er min kæreste), var til en koncert i oktober 2005 på Krudttønden, hvor jeg var blevet brændt af af dem, jeg skulle have været der med, og generelt var i dårligt humør.

Det, jeg egentlig ville frem til var, at jeg varmt kan anbefale, at man tager til koncert med Entakt, også selv om man har været det før, for sættet skifter, og der er altid små twists der gør, at det bliver en anderledes oplevelse end sidst.

Hvis man ikke kender Entakt, kan man lytte til et par numre her.
Hvis man vil vide mere om koncerten på Stengade30, kan man kigge forbi her.
Og hvis man er medlem af Facebook, og vil tilmeldes eventen, kan man klikke her.
Hvis man vil se en video, som min gode ven Morten Vejlgaard har lavet til sangen 'Hvordan Jeg Begyndte At Ryge', skal man klikke her og helst klikke over på high quality.

Ingen kommentarer: