søndag den 22. februar 2009

For Enhver Pris



Jeg vil gerne benytte denne søndag aften til at anbefale et radiodrama. Hvor gammeldags det end måtte lyde. Jeg har ikke nået at høre et eneste afsnit i radioen, til gengæld har jeg flittigt benyttet mig af, at man kan podcaste nærmest alt det man vil høre fra DR.

Jeg har netop her til aften hørt det sidste afsnit, og er ret imponeret over, hvor meget man kan blive hevet med ind i dramaet, når det kun er lyd, og ingen billeder. Jeg synes skuespillerne gør det rigtig godt. Nogle gange virker det lidt "overspillet", men det tror jeg også bare er nødvendigt, når man arbejder uden ansigtsudtryk og kropssprog, for at lytteren kan følge med i det der sker.

Jeg synes det er nogle yderst velskrevne afsnit, og hele holdet omkring serien har gjort et godt stykke arbejde.

Meget andet vil jeg ikke sige. Hvis du godt kan lide krimier, synes jeg du skal klikke forbi og give serien et lyt. Afsnittene varer ca. en halv time hver.


Medvirkende: Ole Lemmeke, Søren Sætter Lassen, Stig Hoffmeyer, Lotte Andersen, Anne-Grethe Bjarup Riis, Ellen Hillingsø m.fl.

Instruktion: Thomas Bjerregaard Nielsen

Forfatter: Pelle Møller

Episodeforfattere: Rasmus Horskær, Ine Urheim

Teknik: Solveig Berger og Helga Prip

Musik: Thomas Sandberg

3 kommentarer:

Anonym sagde ...

Kan du anbefale nogle bestemte afsnit?
Der er godt nok mange...

Marie sagde ...

Altså det er jo en serie, så jeg vil naturligvis anbefale, at man hører det fra starten, men afsnit som jeg synes stikker mere ud end de andre, er 'Hvidt blod', 'Visne blomster' og 'Pigen i kælderen'.

Anonym sagde ...

Jeg skal nok høre det første afsnit først, men det kunne jo godt være, at serien ikke rummer føljetonelementer, og det derfor er ret ligegyldigt, i hvilken rækkefølge man lytter til de efterfølgende afsnit.

Men fint, jeg snupper dem i korrekt rækkefølge. Tak for anbefalingen. :)