tirsdag den 24. februar 2009

Nyt på Oh Tvilling - Dagens sang



Jeg har besluttet mig for, at poste en sang om dagen på min blog. Af flere grunde. En er, at der ikke er så meget liv herinde som jeg godt kunne tænke mig, og med dette sang-projekt kan jeg forhåbentlig lave om på det, samtidig med, at jeg så får taget mig sammen til for alvor at gå på opdagelse i min og (måske mest) min kærestes musiksamling. Der er et hav af plader jeg aldrig har hørt, og det er jo bare ikke godt nok!

Det er ikke sikkert det kommer til at vare evigt, men jeg tror det er en god måde for mig, at få sparket gang i bloggen, og få skrevet noget hver dag.

Dagens sang (som måske nærmere er nattens, her kl 00.23) er fra Guillemots og hedder Made Up Love Song #43. Jeg synes den er skøn og fyldt med en dejlig varme og livsglæde. Hvis du læser med, og lytter, så giv endelig din mening til kende :-)

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Den er røvcharmerende Marie!
Jeg tror, at jeg har lyttet til den mindst 20 gange nu, og jeg giver dig helt ret i dine fine fornemmelser for dens kvaliteter.
Den er fuld af sprudlende spilleglæde og finurlige skønhedspletter farvet af indspilningen i øjeblikket og de naturlige omgivelser. Og så har de tilmed en kvindelig kontrabassist!
Det swinger svært forførende... og så er jeg helt pjattet med samspillet med tilfældet i form af bl.a. den forbipasserende pariser, der får et høfligt nik med på vejen, og forsangerens vokal der veksler lidt i styrke, mens han valser rundt om sig selv og lader spontaniteten råde.

Du får lige et par anbefalinger retur - begge er numre med de politiske festaber i Manu Chaos hedengange band Mano Negra.
Først klassikeren "Mala Vida":
http://www.youtube.com/watch?v=qWV2kM1laIc
& dernæst løssluppen pariserstemning i "Madame Oscar":
http://www.youtube.com/watch?v=c4uHQ8Coww8

Jeg har især en stor svaghed for bandets brug af fjollede, smådvaske blæserinstrumenter.

Nå, men jeg ser frem til flere anbefalinger fra dig (samt Graffiti og gemalen). :)

Marie sagde ...

Hvor dejligt, med anbefalinger den anden vej også, og sikke nogle skønne af slagsen du har fundet frem! Kunne især godt lide Madame Oscar, en sprælsk lille sag :)